راهنمای انتخاب و خرید میز ناهار خوری برای خانه(چگونه یک میز غذاخوری خوب انتخاب کنیم)

بهترین میز ناهار خوری برای شما میز ناهارخوری است که متناسب با بودجه شماست، محکم و با دوام ساخته شده است، مناسب فضای موجود در خانه شما است و سبکی دارد که سال ها دوستش خواهید داشت. نکات بسیار مهمی که باید هنگام انتخاب یک میز ناهار خوری خوب در نظر بگیرید در این مقاله آماده شده است. پس تا پایان مقاله همراه ما باشید.

Christophe Pourny نویسنده کتاب «انجیل مبلمان»، می گوید یک میز خوب باید حداقل 5 تا 10 سال قابل استفاده باشد. همچنین این نکته را یادآوری میکند که اگر میزی بخرید که طراحی شلوغی با جزئیات زیاد داشته باشد؛ یک روز به خودتان خواهید گفت من چه فکری کردم که همچین میز عجیب و غریبی خریدم. بنابراین گزینه میز ناهار خوری مینیمال می تواند علاوه بر زیبایی، استفاده طولانی مدت از میز را تضمین کند. استفاده عاشقانه نه از روی اجبار!. ما این نکته را در طراحی تمام محصولاتمان در نظر میگیریم که علاوه بر دوام بالا، ساده و شیک باشند که سال ها عاشقانه از آنها استفاده کنید.

 

میز ناهار خوری استیل هومت مدل پاپیون
میز ناهار خوری استیل هومت مدل پاپیون

 

علاوه بر این نکات کلی، نکات ریز و جزئی تری وجود دارد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

متر خود را بردارید و فضای خانه را اندازه گیری کنید

قانون شماره یک: میز ناهارخوری شما باید متناسب با فضای غذاخوری شما باشد! میز ناهارخوری یک جزء بزرگ از مبلمان است و باید هنگام انتخاب و خرید، فضای اطراف آن را در نظر بگیرید. علاوه بر جای خود میز، برای نشستن راحت روی صندلی و حرکت دادن صندلی، به حدود 90 سانتی متر فضا در هر طرف میز نیاز خواهید داشت. البته که این فضا هرچه بیشتر باشد بهتر است. بنابراین، چه قصد داشته باشید میز را در اتاق نشیمن یا آشپزخانه قرار دهید یا اینکه اتاق غذاخوری جداگانه داشته باشید، با اندازه گیری طول و عرض فضایی که می توانید به میز ناهارخوری اختصاص دهید، شروع کنید. سپس حدود 180 سانتی متر از طول و عرض فضای خود کم کنید تا حداکثر طول و عرض میز ناهارخوری متناسب خانه شما بدست آید. سپس به تعداد نفرات خانواده خود فکر کنید.  هر صندلی متوسط حدود 55 تا 60 سانتی متر از فضای میز را اشغال می کند(صندلی های بزرگ طبیعتا به فضای بیشتری نیاز دارند). اما اگر جای بسیار کوچک یا بسیار بزرگ دارید یا حتی فضای با شکل غیر منظم دارید، نگران نباشید. ما در هومت میز مناسب فضای شما(حتی بسیار کوچیک یا بسیار بزرگ) طراحی میکنیم، می سازیم و تقدیمتون میکنیم. اگر فضای منزلتان با میز های استاندارد موجود در فروشگاه هومت همخوانی ندارد، از طریق شماره های پایین صفحه با ما تماس بگیرید تا میز اختصاصی مناسب منزل شما را برایتان مهیا کنیم. ممکن است کمبود فضا شما را ترغیب کند که از میز های مکانیزم دار که بزرگ و کوچک می شوند استفاده کنید. در نگاه اول فکر خوبی به نظر می رسد؛ اما دقت داشته باشید که مکانیزم ها بسیار مستعد خراب شدن هستند و با توجه به کمبود انواع با کیفیت این گونه لوازم در بازار کشورمان، نیاز به دقت دو چندان هست که خود را گرفتار یک قطعه خراب شده که جایگزینش هم سخت پیدا میشود و اگر پیدا شود آن هم به زودی خراب خواهد شد نکنید.

به شکل پایه میز دقت کنید

پایه میزها که معمولا به صورت 4 پایه یا تک ستون است؛ می تواند روی تعداد افرادی که می توانند از میز استفاده کنند، تأثیر بگذارد. میزهای چهار پایه، معمولا امکان افزایش تعداد نفرات را ندارند، زیرا پایه ها اجازه اضافه کردن صندلی را نمی دهند. اما میز های تک ستون محدودیتی در تعداد صندلی ایجاد نمیکنند و شما میتوانید در صورت نیاز و با کمی مهربانی، 8 نفر را دور یک میز 6 نفره تک ستون جمع کنید.

 

میز ناهار خوری استیل هومت مدل پیانتا
میز ناهار خوری استیل هومت مدل پیانتا

 

جنس میز را متناسب با روحیات شخصی و سبک دکوراسیون خانه خود انتخاب کنید

انتخاب جنس برای میز ناهارخوری می تواند دشوار باشد. برای انتخاب مناسب باید قیمت، سهولت مراقبت، سبک دکوراسیون خانه و سلیقه شخصی خود را در نظر بگیرید. میزی که مناسب از این نظر مناسب نباشد از خریدش پشیمان خواهید شد. در اینجا متداول ترین مواد و مواردی که برای هر کدام باید در نظر گرفته شود آورده شده است:

چوب: چوب یک ماده کلاسیک برای تولید مبلمان و میز به حساب می آید و اغلب قیمت بالایی دارد. کاج، اقاقیا، انبه و ساج گزینه‌های محبوب و ارزان‌تری هستند. چوب با گرما و رطوبت منبسط و منقبض می شود و می تواند خراش و ساییدگی را نشان دهد. اما اگر به سبک های طراحی کلاسیک علاقه دارید. باید به سراغ محصولات چوبی بروید.

 

میز ناهار خوری چوبی

 

روکش چوب: روکش چوبی اغلب جایگزین مقرون به صرفه تری برای چوب است. در اینجا یک لایه بسیار نازک از چوب(یا ماده ای که شبیه چوب چاپ شده است) به تخته سه لا یا سایر هسته های چوبی چسبانده می شود. قطعا اگر فقط به کیفیت فکر کنید چوب گزینه بسیار بهتری از روکش چوب می باشد. اما چوب معمولا بسیار گران تر است خیلی از افراد روکش چوب را ترجیح میدهند.

سنگ: میزهای سنگی می توانند شامل سنگ مرمر، کامپوزیت کوارتز یا سنگ ریخته گری (مانند سیمان) باشند. سنگ بادوام است اما می تواند متخلخل باشد و لکه ها را به راحتی جذب کند. میز های سنگی همچنین می توانند بسیار سنگین باشند. قیمت سنگ بسیار متفتوت است. قطعات سیمانی ارزان تر هستند، اما آنهایی از جنس سنگ مرمر هستند بسیار گران. یک ایده خوب برای استفاده از زیبایی سنگ و در عین حال سبک بودن میز، استفاده از سنگ به عنوان صفحه رویی میز است و نه کل بدنه میز.

 

میز ناهار خوری سنگی

 

شیشه: میزهای شیشه ای می توانند شامل شیشه های شفاف، مات یا رنگی باشند. میزهای شیشه ای آنها نسبتاً ارزان هستند و می توانند احساس باز بودن فضا را ایجاد کنند. نقطه ضعف میز های شیشه ای امکان ترک خوردن یا شکستن در اثر کم و زیاد شدن دما است. همچنین میز های شیشه ای اثر انگشت را نشان می دهد. مانند سنگ، یک راه حل میانه درباره شیشه، استفاده از آن به عنوان صفحه رویی میز و نه کل بدنه میز است.

فلز: میزهای فلزی؛ مدرن و بادوام هستند. میزهای ناهار خوری فلزی که از استیل، روی، برنج یا نسخه های رنگ شده ساخته شده اند، می توانند در برابر استفاده سنگین مقاومت کنند. اگر مثل من به سبک های دکوراسیون مدرن علاقه دارید، میز های فلزی بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. قیمت میز های فلزی بسیار متفاوت است. که به جنس فلز، مقدار فلز به کار رفته و میزان کاری که روی آن انجام شده بستگی دارد. مثلا یک میز چهار پایه ساده که با پروفیل آهن آبکاری شده ساخته شده است می تواند گزینه اقتصادی باشد. در حالی که قیمت میز های ساخته شده با ورق استیل با دیزاین های خاص گران تر است و مناسب لوکس پسندان.

پلاستیک: مواد ساخته شده توسط انسان، مانند پلاستیک ها، گزینه ارزان قیمتی هستند. این میز ها با دوام و ارزان هستند. اما هرچه باشد پلاستیک حس خوب کیفیت به شما و مهمانانتان نخواهد داد.

انتخاب و سلیقه شما هرچه که باشد و از هرکجا که آن را تهیه کنید، مجموعه هومت امیدوار است از میز غذاخوریتان سال های سال همراه با خانواده به خوبی و خوشی استفاده کنید.

اگر قصد خرید میز دارید، پیشنهاد میکنیم از فروشگاه آنلاین محصولات هومت که تک تک محصولاتش با ریز بینی و ظرافت و البته کیفیت طراحی و ساخته شده است دیدن کنید.

 

میز ناهار خوری استیل هومت مدل گیت
میز ناهار خوری استیل هومت مدل گیت

 

 

 

 

 

 

نوشته های اخیر

دسته بندی ها

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش