معروف ترین سبک های طراحی داخلی دنیا که باید برای چیدمان منزل و خرید مبلمان بشناسیم

مدرن، صنعتی، شیک... و این لیست ادامه دارد. چالش مهمی که بسیاری از مشتریان ما با آن روبرو هستند، فقدان درک یا واژگان برای توصیف و تعریف سبک طراحی داخلی شخصی آنها است. با فراوانی سبک‌های طراحی منحصربه‌فرد، رمزگشایی اینکه کدام سبک برای شما مناسب‌تر است، می‌تواند دلهره‌آور باشد. برخی نیز از ترکیب عناصر چند سبک برای ایجاد ظاهر ایده آل خود لذت می برند.

یک نقطه شروع عالی برای داشتن ایده در چیدمان منزل و خرید مبلمان این است که کمی در مورد هر یک از سبک ها و تفاوت آنها با یکدیگر یاد بگیرید.

 

1- مدرن

مدرن یک اصطلاح طراحی گسترده است که معمولاً به خانه ای با خطوط تمیز و واضح، پالت رنگی ساده و استفاده از موادی که می تواند شامل فلز، شیشه و فولاد باشد اشاره دارد.

طراحی مدرن حس سادگی را در هر عنصر از جمله مبلمان به کار می گیرد. کلمه ای که معمولاً برای توصیف سبک مدرن استفاده می شود، براق است. درهم و برهمی یا لوازم جانبی زیادی در سبک مدرن وجود ندارد.

 

2- معاصر

مدرن و معاصر دو سبک هستند که اغلب به جای هم استفاده می شوند. معاصر با مدرن متفاوت است زیرا طراحی را بر اساس اینجا و اکنون توصیف می کند.

تفاوت اصلی که سبک طراحی مدرن و معاصر را از هم جدا می کند این است که مدرن تفسیر دقیقی از طراحی است که در قرن بیستم شروع شد. از سوی دیگر، معاصر روان‌تر است و می‌تواند حس جاری بودن را با پایبندی کمتر به یک سبک خاص نشان دهد. به عنوان مثال، سبک معاصر ممکن است شامل خطوط منحنی باشد، در حالی که طراحی مدرن اینطور نیست. برای اطلاعات بیشتر می توانید به مقاله مدرن در مقابل معاصر مراجعه کنید.

 

3- مینیمالیست

مفهوم مینیمالیستی یکی از مواردی است که در استرالیا بسیار محبوب است. از مفاهیم طراحی مدرن استفاده می کند و آنها را بیشتر ساده می کند.

پالت های رنگی خنثی و مطبوع هستند. اثاثیه ساده و کارآمد هستند و هیچ چیز در لوازم جانبی یا دکور زیاد یا پر زرق و برق نیست.

مینیمالیسم در نهایت با حس عملکرد و خطوط فوق العاده تمیز تعریف می شود.

در این جا لازم است اشاره کنم که محصولات هومِت از سبک های مدرن، معاصر و مینیمالیست و گاهی با تلفیق این سبک ها طراحی شده است که به نظر شخصی نویسنده جذاب ترین سبک های طراحی داخلی هستند. برای دیدن محصولات ما، از فروشگاه آنلاین هومت دیدن کنید.

 

4- صنعتی

سبک صنعتی همانطور که از نام آن پیداست، از یک انبار یا یک انبار شهری الهام می گیرد.

در بسیاری از عناصر یک حس خامی ناتمام وجود دارد و دیدن آجر، کانال‌کشی و چوب غیر معمول نیست. یک خانه نمادین با موضوع طراحی صنعتی یک اتاق زیر شیروانی بازسازی شده از یک ساختمان صنعتی سابق است.

به سقف‌های بلند، چوب‌های قدیمی و چراغ‌های فلزی آویزان با مبلمان کم‌کار فکر کنید. ممکن است یک یا دو قطعه از هنر انتزاعی یا عکاسی وجود داشته باشد تا یک خط رنگ به یک طرح رنگی خنثی که از مواد اولیه چوب و فلزات مشتق شده است اضافه کند.

 

5- مدرن اواسط قرن

مدرن اواسط قرن بازگشتی است به سبک طراحی اواسط سده 1900 - عمدتاً دهه 1950 و 60. یک نوستالژی یکپارچه سازی در طراحی مدرن اواسط قرن وجود دارد، و همچنین برخی از عناصر مینیمالیسم. کارکرد یا "بدون شلوغی" موضوع اصلی طراحی در اواسط قرن بود. بر روی فرم‌های کوچک شده، اشکال طبیعی یا ارگانیک مانند صندلی تخم‌مرغی، طرح‌های معاصر با کاربرد آسان و ساخت‌های ساده تأکید دارد. به راحتی هر فضای داخلی را تکمیل می کند.

 

6- اسکاندیناویایی

طراحی اسکانداناوی ادای احترام به سادگی زندگی در کشورهای شمال اروپا است. طراحی مبلمان اسکاندیناوی اغلب مانند یک اثر هنری به نظر می رسد، اگرچه ساده و بدون جلب توجه است. 

سایر ویژگی‌های رایج شامل پالت‌های رنگی کاملاً سفید و ترکیب عناصر طبیعی مانند چوب فشرده، پلاستیک‌های روشن و آلومینیوم لعاب‌دار، فولاد و کف‌پوش‌های پهن است. اگر رنگ‌هایی وجود داشته باشد، اغلب ناشی از استفاده از هنر، پرتاب‌های الیاف طبیعی یا خزاست. فضای جادار، نور طبیعی، لوازم جانبی کمتر و مبلمان کاربردی از ویژگی های طراحی های اسکاندیناوی است.

 

7- سنتی

سبک طراحی سنتی جزئیات طراحی کلاسیک، مبلمان مجلل و لوازم جانبی فراوان را ارائه می دهد؛ که ریشه در حساسیت های اروپایی دارد.

خانه‌های سنتی اغلب دارای چوب تیره، پالت‌های رنگی غنی و انواع بافت‌ها و خطوط منحنی هستند. اثاثیه دارای جزئیات و پارچه های پیچیده و پرآذینی است، مانند مخمل، ابریشم و براد که ممکن است دارای الگوها و بافت های متنوعی باشد. عمق، لایه بندی و چند بعدی بودن در اکثر طراحی های سنتی وجود دارد.

 

8- گذار(انتقالی)

گذار، یک سبک بسیار محبوب است زیرا از طراحی سنتی و مدرن برای چیدمان فضایی که "خیلی بزرگ" نیست، از هر دو سبک سنتی و مدرن وام گرفته است؛ که یک حس تعادل جذاب و غیرمنتظره القا می کند.

یک طرح انتقالی ممکن است مواد مدرن مانند فولاد و شیشه را در خود جای دهد و سپس آنها را با مبلمان سبک شیک ترکیب کند. طراحی انتقالی همچنین شامل پالت‌های رنگی نسبتاً خنثی است که فضایی آرام و  کاملا آرام را ایجاد می‌کند که هم شیک و براق و هم گرم و جذاب به نظر می‌رسد.

 

9- کانتری(روستایی) فرانسوی

رنگ‌های گرم و خاکی نشان‌دهنده سبک طراحی کانتری فرانسوی هستند، و همچنین مبلمان چوبی فرسوده و تزئینی. این سبک دارای الهام از خانه های مزرعه است. طراحی کانتری فرانسوی ممکن است شامل رنگ های ملایم و گرم قرمز، زرد یا طلایی و مواد طبیعی مانند سنگ و آجر باشد. طراحی کانتری فرانسوی می‌تواند شامل مجموعه‌ای از ظروف چینی تزئین شده و ملحفه‌های سنگین و روتختی باشد.

 

10- بوهمی

بوهمی یک سبک محبوب برای طراحی خانه و مد است. این نشان دهنده یک سبک زندگی بی دغدغه با قوانین کمی است، به جز پیروی از خواسته های قلبی شما. خانه‌های بوهمی ممکن است شامل مبلمان و وسایل روشنایی قدیمی، منسوجات و فرش‌های الهام‌گرفته از جهان، نمایش مجموعه‌ها و اقلامی باشند که در منابع بسیار متنوع از جمله بازارهای کوچک و در طول سفر یافت می‌شوند.

دیدن بالش ها و فضاهای راحت برای نشیمنگاه هنگام ترکیب سبک بوهمی غیر معمول نیست. این سبک التقاطی می‌تواند یک لوستر فوق‌العاده زیبا را در کنار یک فرش کهنه و یک صندلی اواسط قرن قرار دهد. در سبک بوهمی، یک نگرش آزاد وجود دارد که هر چیزی تا زمانی که شما آن را دوست داشته باشید، پیش می رود.

 

11- روستیک

طراحی روستیک از الهامات طبیعی و با استفاده از عناصر خام و اغلب ناتمام از جمله چوب و سنگ گرفته شده است. طراحی روستیک ممکن است شامل لوازم جانبی در فضای باز باشد یا ممکن است شامل ویژگی هایی مانند سقف های طاقدار تزئین شده با تیرهای چوبی یا کف چوبی باشد. بعضی از طراح‌ها اکنون طراحی روستیک را با مبلمان و لوازم مدرن‌تر ادغام می‌کنند.

 

12- شیک کهنه

شیک کهنه الهام گرفته از سبک قدیمی است، اما در مقایسه با سبک های بوهمی و دیگر سبک ها، بیشتر زنانه، نرم و لطیف است. رنگ تمایل به پرداخت به سبک آنتیک دارد. پالت های رنگی شیک کهنه شامل سفید، کرم و پاستل است. چراغ‌های روشنایی و آویزهای دیواری ممکن است آراسته باشند و فضای زنانه طراحی شیک را ادامه دهند.

 

13- هالیوود گلم
هالیوود گلم، سبکی از طراحی است که تمایل دارد لوکس، جاه طلب و مجلل باشد. این یک سبک طراحی دراماتیک است. 
این سبک طراحی می‌تواند برخی از ویژگی‌های طراحی ویکتوریایی، از جمله مبلمان مخملی، تافتینگ و عتیقه‌ها را در خود جای دهد. پالت های رنگی به خصوص پررنگ هستند. بنفش، قرمز و فیروزه ای را در نظر بگیرید.

 

14- ساحلی/همپتونز

سبک ساحلی که سبک همپتونز نیز نامیده می شود، از منطقه نمادین ساحلی ایالات متحده می آید. ویژگی‌های مشترک شامل پالت‌های رنگی روشن و مطبوع با سایه‌های خنثی سرد همراه با آبی و سبز است. اثاثیه اغلب سفید یا بژ است. اتاق می تواند حاوی عناصر چوبی باشد و لوازم جانبی اغلب از دریا الهام گرفته شده است. طرح‌های راه راه آبی و سفید برای بالش‌ها، پنجره‌های بزرگ، مبل‌های مخملی سفید و چوب سفید رنگ‌شده نیز از وسایل رایج سبک کلاسیک ساحلی/همپتون هستند. هدف ایجاد یک محیط آرام و راحت است که از ساحل و اقیانوس الهام گرفته شده است.

 

درک ابتدایی اصول و سبک های طراحی می تواند کمک بزرگی در تقویت ایده آل های طراحی شخصی شما باشد. توانایی شناسایی سبک های مختلف طراحی داخلی به شما کمک می کند تا چشم اندازهای الهام بخش از خانه آینده خود را تداعی کنید و چارچوبی برای ایجاد زیبایی شناسی شخصی خود فراهم کنید. با واژگانی برای بیان دیدگاه خود، جادو اتفاق می افتد!

در پایان از شما دعوت میکنیم اگر به سبک های مدرن، معاصر و مینیمالیست و تلفیق آن ها علاقه دارید، از فروشگاه آنلاین هومت دیدن کنید. خانه تان زیبا و با صفا

 

 

نوشته های اخیر

دسته بندی ها

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش